Bobblehead Bunny

Budak Baek
sweet owner

Navigation : touch hover image



Diaries Owner Linkies
Hai Peeps ^^ Welcome to my superb blog :D


Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: SitiSyuhadah
Re-Edited By: Budak Baek
Others: ? ? ?


Kisah orang yang malas solat :)



Assalammualaikum, 
Hari ini aku nak kongsikan satu kisah diantara seorang lelaki yang malas nak solat dengan seorang ustaz...



Pada suatu petang...

Lelaki,  "Saya sakit ustaz, macam mana nak solat?"

Ustaz, "Solat macam biasa, berdiri kalau mampu."

Lelaki, "Kalau saya tak mampu berdiri?"

Ustaz, "Duduk pun boleh."

Lelaki, "Duduk pun saya tak boleh, ustaz."

Ustaz, "Baring pun tak apa."

Lelaki, "Baring pun saya tak mampu dah."

Ustaz, "Guna isyarat je lah kalau macam tu."

Lelaki, "Nak guna isyarat pun saya tak boleh dah. Macam mana, ustaz?"

Ustaz, "Biar orang lain solatkan."

"Wah, boleh ker macam tu ustaz? Biar betul?" soal lelaki dengan penuh minat dan teruja.

Ustaz, "Ya betul. Kalau dah semua tu tak boleh buat, maknanya dah layak lah awak untuk dikuburkan".
"
Eh, tiba-tiba saya boleh solat berdiri ustaz..!!" kata lelaki sambil senyum kelat.



Pengajaran cerita ni: Jangan lah kita cari alasan tak solat dan malas untuk solat,orang yang lumpuh pun boleh solat, apatah lagi kita yang mampu nak solat ni...